Главная » Экономика » ОПЗ отдадут в концессию олигархам – Загородний

ОПЗ отдадут в концессию олигархам – Загородний

РИА Новости Украина — Радиостанция «Голос Столицы»

Правительство будет предлагать президенту Петру Порошенко уволить главу Фонда государственного имущества Игоря Билоуса, поскольку ФГИ и его руководство не способны провести успешную приватизацию. Об этом после провала уже второго конкурса по продаже Одесского припортового завода заявил премьер-министр Владимир Гройсман.

На резкую критику премьера глава ФГИ Игорь Билоус уже заявил, что не собирается подавать в отставку и скоро озвучит все причины и детали безуспешной попытки пустить с молотка Одесский припортовый завод.

Где следует искать виновных в повторном неудачном приватизационном конкурсе, действительно ли рыба гниет с головы, а возможно кто-то просто заинтересован в провале большой приватизации, в эфире радиостанции Голос Столицы проанализировал управляющий партнер Национальной антикризисной группы Тарас Загородний.

(публикуется на языке оригинала)

Чи потрібен опонентам чинної  влади повторний невдалий конкурс  ОПЗ,  щоб зайвий раз дорікнути їй у неспроможності керувати країною?

— Така суто теоретична імовірність є, що це теж буде один із приводів говорити, але питання навіть не в цьому.

І так уряд нам показує невисоку компетенцію щодо керування економікою і все, що з цим пов’язано. Що стосується провалу приватизації, нічого дивного немає. Чого починали з таких великих об’єктів, які важко продати в нинішніх умовах, коли в країні війна, коли є геополітична невизначеність, тому, звичайно, такі гроші віддавати не збираються.

Якщо збираються давати такі копійки, питання в тому, навіщо це все приватизовувати, тим більше завод обтяжений боргами, боргами достатньо серйозним людям, які точно не будуть поступатись в питаннях реструктуризації або списання цієї заборгованості, там більш 380 мільйонів, якщо я не помиляюсь, тільки боргів. Тому в даному випадку нічого дивного немає, уряду слід було розпочинати з менш важливих об’єктів, а не замахуватись на інше.

Є купа майна, яке генерує нашій країні постійні збитки, але уряд чомусь не займається їх продажем. Нещодавно Фонд держмайна продав «Банк регіонального розвитку», якщо я не помиляюся, китайцям.

А у нас, наприклад, досі в бюджеті ще висить Родовідбанк з 2008 року, Укргазбанк. Чому не можна продати активи, які досі в нас висять? Ще три тисячі підприємств, які невідомо, в якому стані знаходяться, чому їх не продають. Просто є бажання показати, що начебто ось у нас не виходить, давайте і далі тримати ці об’єкти у себе. Різні можуть бути варіанти.

Що стосується версії щодо ОПЗ, то не виключено, що, звичайно, не прийшов серйозний гравець через те, що в країні бардак і невизначеність щодо права власності невідомо, як вирішувати питання з боргами на заводі, це по-перше.

По-друге, скоріш за все, буде зараз йти мова про передачу в концесію цього заводу, що більш вигідно, якимось вітчизняним олігархічним групам, які, не беручи відповідальність за керування заводом, будуть викачувати з нього прибуток.

Чи не схоже на змову, коли спочатку висловлюють зацікавленість, а потім відмовляються? Слідом за Ярославським відмовилася брати  участь у приватизації  і нафтова компанія «Укрнафтобуріння», яку пов’язують з Ігорем Коломойським.

— Я б не вважав це олігархічною змовою. В країну ніхто не хоче серйозно вкладати кошти, тому що в країні не вирішено серйозно питання із  стабільністю права власності, є постійна загроза початку війни з РФ, тому, в принципі, ніхто не хоче вкладати в країну.

Давайте будемо відвертими, немає тут особливих олігархічних змов. Звичайно, що бізнесмени в таких умовах ставлять свої умови. Якщо ніхто не хоче приватизувати, то в уряду два виходи: навести лад на державних підприємствах, починати ними керувати нормально, як слід, або передавати в оренду це майно, якщо ви не можете ними керувати, наприклад, ОПЗ – питання в тому, що він буде стояти, або щось інше робити, якщо ви не вмієте цього робити. Вибір невеликий, і тому говорити, що саме олігархи в цьому винні – більше уряд винний, ідіотська політика економічна, яку продовжує проводити наша влада.

Продаж ОПЗ мав дати старт великій приватизації і наповненню  держбюджету на 17 млрд грн, до того ж це був би сигнал для  притоку зарубіжних інвестицій. На цій приватизації можна ставити хрест?

— Нічого це не дасть. Це фантазії, маніпуляції, які вигадують чиновники, щоб щось приховати.

По-перше, в бюджеті в цьому році було заплановано 17 мільярдів від приватизації. Як це не дивно, як це не смішно, в наступному році запланована та ж сама цифра – 17 мільярдів. Тому уряду слід починати з більш дрібних об’єктів, які привабливі.

Наприклад, чому у нас досі держава виробляє горілку – Укрспирт. Є взагалі окремі відомчі заводи, які випускають горілку ледь не власного виробництва. Що воно робить в державній власності? Купа якихось заводів, які нікому не потрібні, які давно повинні бути приватизовані, купа підприємств, які виробляють нікому не потрібну продукцію, вони датуються з бюджету. Ось ці, не такі великі за розмірами, їх потрібно з молотка продавати.

От нещодавно Фонд держмайна продав декілька гідроелектростанцій невеличких. Не буде великий інвестор вкладати в країну, яка зараз знаходиться в зоні постійних геополітичних ризиків.

Напомним, экс-глава ФГИ Украины Александр Бондарь прокомментировал в эфире «ГС» провал очередной попытки приватизации ОПЗ, а также заявил, что сейчас инвестиционная привлекательность Украины равна нулю.

Ранее экономист, специалист отдела продаж долговых ценных бумаг инвестиционной компании Dragon Capital Сергей Фурса в эфире «ГС» заявил, что за 2,5 года Украина так и не продвинулась в вопросе  приватизации Одесского припортового завода.

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показанОбязательные для заполнения поля помечены *

*

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.

x

Check Also

Просчёты ЕС и США привели к росту цен на дизельное топливо

Цены на дизельное топливо в Соединенных Штатах достигли исторического максимума, вызвав удивление даже в контексте растущей стоимости сырья. В США, стоимость дизеля поднялась выше отметки в 140 долларов за баррель, и подобный рост также отмечен в Европе.