Главная » Экономика » Мутное время. Одновременные национализация и приватизация — это шок — эксперт

Мутное время. Одновременные национализация и приватизация — это шок — эксперт

РИА Новости Украина – радиостанция «Голос Столицы»

Государственная компания «Черноморское морское пароходство» попала в список объектов приватизации. Фонд госимущества принял соответствующее решение.

Также ведомство решило приватизировать государственное предприятие «Устьдунайводпуть». Оно специализируется на строительстве сооружений на воде.

Планы Фонда госимущества по приватизации госпредприятий в эфире радиостанции Голос Столицы прокомментировал экс-глава Фонда госимущества Украины Александр Бондарь.

(текст публикуется на языке оригинала)

На вашу думку, чому було прийнято рішення про приватизацію ще двох державних кампаній?

— Ці рішення приймалися вже з 2014 року при чинній владі, ще попереднім урядом. Ці переліки нічим не відрізняються від тих, які затверджував уряд, а потім Фонд держмайна на 2015, 2016, тепер 2017 рік. І скрізь була одна і та сама цифра, 17 мільярдів гривень треба в бюджет від продажу цих об’єктів. Я не буду нагадувати, чим всі ці плани закінчилися в минулому році. Після «вдалого» продажу ОПЗ ці заяви про продаж будь-якого об’єкту у мене викликають тільки подив, посмішку і велике занепокоєння адекватністю чинної влади.

Тобто в планах виручити від продажу цих двох підприємств 17 мільярдів гривень?

— Це за нинішнім курсом взагалі смішна сума. Якщо порівняти з продажами до кризи об’єктів, то один об’єкт стільки коштував.

За скільки коштів варто було б продати «Чорноморське морське пароплавство» і «Устьдунайводшлях»?

— Воно взагалі зараз нічого не варто, бо там, крім приміщення і боргів, наскільки я знаю, взагалі нічого нема. І воно було оголошено банкрутом, проходило санацію. Я не розумію, навіщо ці оголошення і публікації, якщо все рівно в Україні ніхто нічого купувати за долари не буде, будь-який об’єкт.

Тобто цими компаніями навряд чи хтось зацікавиться?

— Якщо і зацікавиться, то за копійки, і компанії по такій ціні не назбирають навіть на 17 мільярдів. Не можна зараз нічого продавати взагалі, треба займатися зовсім іншими питаннями. Не набирати кредити, не продавати державне майно, а зайнятися повернення інвестиційної привабливості України і поверненням довіри до приватної власності в країні. Не можна в одній і тій самій країні, в один і той самий час проводити націоналізацію і приватизацію. Це протилежні напрямки економічної діяльності, вони в жодній країні за часом не співпадали. Держава робить або одне, або інше. Якщо всі вклади населення в збанкрутілих банках були вилучені державою, зникли, якщо майно майже 100 банків було ліквідовано і забрано у їхніх власників, все заставлене майно, під яке бралися кредити, ну хто повірить в дію такої держави і хто буде купувати будь-яке майно в Україні? Треба припинити процес відбору приватної власності, а тоді вже, через кілька років, коли повернеться довіра, можна буде щось продавати.

І тоді, можливо, вдасться приватизувати ОПЗ?

— Безумовно, за реальні гроші, скільки він коштує, тому що це супер-прибутковий, єдиний в Україні і в усій Східній Європі такий завод, це монополіст по перевалці аміаку. І багато інших об’єктів, які не можна зараз продавати. Треба зупинитись з відбиранням приватного майна і переведенням його в приватні руки шляхом ліквідації банків. Я ж кажу не лише про вклади населення і про майно банків. Я кажу про заставлене майно, яке зараз розпродається за копійки ФГВ, під яке бралися кредити. Це супер-прибуткові підприємства продаються. Кожен тиждень йде оголошення: на кілька мільярдів гривень продається майно, а потім одразу йде інформація: за минулий тиждень продано майно на кілька мільйонів гривень. От результат цього продажу, розумієте? Це показник, чого варто наше майно.

Компанія «Чорноморського морського пароплавства» раніше мала в своєму розпорядженні флот в 400 суден, однак наразі більшість кораблів були передані офшорним компаніям або продані на аукціонах за борги.

— Та їх давно вже там нема, цих кораблів, це ще на початку незалежності відбувалося. Там флот був, здається, декілька тисяч навіть кораблів. Це зовсім інше зараз підприємство, на балансі якого, як я знаю, знаходиться тільки приміщення, може ще якісь об’єкти, які нікого не цікавлять, тому що там вже все заставлене в боргах. Це ж підприємство, яке проходило кілька років тому стадію банкрутства і санації.

В чому тоді сенс виставляти його на продаж?

— Треба набрати по балансовій вартості майна, яке відповідає 17 мільярдам. Це вимоги такі законодавства є, кредиторів. І кожен рік вони публікуються. Кожен рік з цих об’єктів нічого не продається. Тому тут ніякої сенсації нема, це повторення того, що робилося і попередні роки.

Ранее экономист, специалист отдела продаж долговых ценных бумаг инвестиционной компании Dragon Capital Сергей Фурса в эфире «ГС» заявил, что за 2,5 года Украина так и не продвинулась в вопросе приватизации Одесского припортового завода.

А эксперт в финансовой сфере Алексей Кущ в эфире «ГС» заявил, что практически все активы основных базовых рынков обесценились до минимальных показателей, поэтому инвестора для «ПривтБанка» найти будет крайне сложно.

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показанОбязательные для заполнения поля помечены *

*

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.

x

Check Also

Никакой ускоренной процедуры по вступлению Украины в ЕС не будет

Об этом заявил министр-делегат по европейским делам при Министерстве иностранных дел Франции Клеман Бон в ...